חדש על המדף

סוגיות עכשוויות בשילוב של ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים בישראל: אסופת מחקרים
לקטלוג עורכים: שונית רייטר, עירית קופפרברג, יצחק גילת
סוגיות עכשוויות בשילוב של ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים בישראל: אסופת מחקרים
הספר הוא אסופת מחקרים חדשים המציגים היבטים שונים הנוגעים לעולמם של ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים. כל המחקרים עוסקים במושגים שילוב והכלה. הספר פונה לקהל יעד של חוקרים ושל אנשי מקצוע הפועלים בשדה החינוך המיוחד, שימצאו בו ידע תאורטי עדכני וייחשפו למגוון שיטות עבודה עם תלמידים וסטודנטים עם צרכים מיוחדים. אנו מקווים שהספר ישמש מנוף לאיסוף של ידע בתחום החינוך המיוחד שייטיב את עולמם של ילדים ובוגרים עם מוגבלויות.

פרופ׳ שונית רייטר (אמריטה) שימשה שנים רבות כמרצה וכחוקרת בפקולטה לחינוך בחוג לחינוך מיוחד באוניברסיטת חיפה. הייתה יו"ר הוועדה המקצועית שהכינה תכנית אב לחינוך המיוחד לגילאים הבוגרים - "לקראת בגרות - ל"ב 21", תכנית המבוססת על מודל ״מעגל ההפנמה״. המודל הוא ביטוי ליישום הפילוסופיה ההומניסטית בהוראה ומציג את תרומתה של פרופ' רייטר לגישור בין התפיסה הפילוסופית למעשה החינוכי.

פרופ' עירית קופפרברג היא פרופסור מן המניין במכללת לוינסקי ועורכת כתב העת "עיונים בשפה וחברה". ספריה ופרסומיה מתמקדים בחקר השיח הדבור הכתוב והמקוון במקום העבודה, במתודולוגיה במחקר איכותני, בחקר השפה הפיגורטיבית ובחקר הנרטיב.

פרופ' יצחק גילת הוא פסיכולוג, מרצה לפסיכולוגיה ולשיטות מחקר במכללת לוינסקי לחינוך ומכהן כראש רשות המחקר במכללה. הקים את השירות המקוון של ער"ן וניהל אותו יותר מעשר שנים. תחומי המחקר שלו הם מצבי לחץ ומצוקה, התנהגות של חיפוש עזרה וסיוע נפשי בסביבה מקוונת.