הוראת היסטוריה: חישוב מסלול מחדש
|
|
גדי ראונר
|
מדוע לומדים היסטוריה? מדוע צריך ללמוד היסטוריה? איך מלמדים? איך אפשר ללמד אחרת? והאם אפשר לעשות זאת בצורה משמעותית?
על מנת לענות על שאלות אלו, לוקח המחבר, גדי ראונר, את הקורא למסע מרתק, המציג דילמות מרכזיות של הוראת העבר בחברה הפוסט-מודרנית של ימינו. אין זה מחקר חיצוני על מצב החינוך ההיסטורי, אלא מסע פנימי של חוקר רגיש ומורה מנוסה, אשר מתוך התמודדות וראייה מפוכחת, תוך כדי התבוננות ביקורתית בעבודתם של מורות ומורים להיסטוריה - סוכני הפצת המקצוע בבתי הספר ובכיתות הלימוד - מציע דרכים חדשות לטיפוח תודעה היסטורית פעילה בכיתת הלימוד העתידית. אין מדובר במדריך למורה שעיקרו מערכי שיעור והוראות הפעלה ללמידה ולהערכה, אלא מדריך לחשיבה ביקורתית, שממנו אפשר לגזור מערכי שיעור מעניינים ודרכי הערכה מקוריות.
ספר זה יעורר תקווה בכל מורה להיסטוריה ובכל אדם משכיל המתייחס לניסיון העבר האנושי ולאופן העברתו לדורות הבאים, כתנאי לטיפוח חברה הומנית וחושבת. מדובר בקריאת חובה מאתגרת ומעודדת לכל החרדים למעמדו הנוכחי של המקצוע, שעדיין מאמינים באפשרות לתקנו מהיסוד, כדי לחדשו ולהתאימו לחברה העתידית.
|
|