חדש על המדף

שווה לך: ההיגיון הסמוי שעומד בבסיס המוטיבציה שלנו
לקטלוג דן אריאלי
שווה לך: ההיגיון הסמוי שעומד בבסיס המוטיבציה שלנו
אנחנו עובדים קשה כדי לעורר מוטיבציה בעצמנו. אנחנו גם משקיעים זמן רב בניסיון לעורר מוטיבציה באחרים: עובדים, בני משפחה, לקוחות ועמיתים. דן אריאלי, הפסיכולוג ההתנהגותי המפורסם, טוען כי אפשר להגדיר חלק ניכר מהמעשים שלנו כ"מעוררי מוטיבציה".

• כיצד אפשר להגדיל מוטיבציה?
• מדוע אנחנו קשורים יותר לדברים שיצרנו במו ידינו?
• מה מעורר יותר מוטיבציה בעובדים - בונוס שמן או טפיחה על השכם?

ההנחה המקובלת היא שמוטיבציה היא עסקת חליפין פשוטה למדי: אנחנו רוצים דברים או זקוקים להם, ואנחנו עובדים כדי להשיג את הדברים האלה. על פי ההנחה הזאת אנחנו נוהגים כמו עכברים במבוך, כשבמקום אוכל אנחנו מקבלים כסף. יכול להיות שהאופן שבו אנחנו חושבים על מה שמניע אותנו שגוי מיסודו?