מפיקוח למנהיגות: סיפור מסעה של קהילה מקצועית
|
|
אילנה מרגולין, מיכל שני ופנינת טל
|
ספר זה מציג סיפור מסע ; מסע למידה מהותי ועתיר אירועים בן שש שנים של קהילת מפקחות על בתי ספר. המפקחות ביקשו לחשוב מחדש על תפקידן ולעצב מודל חדש ופורץ דרך של תפקיד המפקחת, ובכך להתוות את החזון ואת סדר היום של המחוז שבו עבדו במשרד החינוך.
התהליך המתואר בספר - שש שנות פעילותה של הקהילה ועוד שלוש שנות הניתוח והעיבוד של הנתונים וכתיבת הספר - הצמיח בסופו של דבר מודל אקולוגי אוניברסלי של פיתוח מקצועי במאה ה-21, מודל המושתת על למידה, על עשייה ועל מחקר במסגרת הקהילה המקצועית.
פרופ' אילנה מרגולין היא מרצה בכירה בתכניות התואר השני במכללת לוינסקי לחינוך. במכון מופ"ת היא עומדת בראש רשת מחקר החוקרת את הפיתוח המקצועי של מורות. מחקרה עוסק בשותפויות בין האקדמיה לשדה, בחונכות ובפיתוח מקצועי במסגרת קהילות של פרקטיקה.
ד"ר מיכל שני היא מרצה במכללת לוינסקי לחינוך ומנהלת אקדמית של תכנית ההכשרה "חותם נעמי". עשייתה החינוכית ותחומי המחקר שלה מתמקדים בתכניות ייחודיות להכשרת-מורים, בהכלה ובהדרה במערכת החינוך, בשילוב תלמידות ותלמידים עם צרכים מיוחדים ובמנהיגות חברתית-חינוכית.
ד"ר פנינת טל היא ראשת החוג לגיל הרך במכללת לוינסקי לחינוך. מחקריה עוסקים בפיתוח תכניות לימודים, בביסוס תכנון לימודים צומח בגיל הרך, בחקר תפיסות הערכה של מורות בזיקה לתפיסותיהן האפיסטמולוגיות ובהתבוננות בגישות חינוכיות ייחודיות.
|
|