דרוש כפר: חינוך למשמעות
|
|
דותן לוי
|
איך מייצרים עבור ילדים ומתבגרים במאה ה-21 חווית לכידות של "כפר שלם"?
איך הופכים בית ספר, קבוצה או קהילה ל"כפר שלם"? מה תפקיד המבוגרים בכפר השלם, מה תפקיד המחנכים ומהו מקומם של הילדים והמתבגרים?
זו הזמנה למסע משותף שבו ננסה לנווט בין המבוכים של גיל ההתבגרות, המזמנים כמיהה למשמעות לצד מרד נעורים, המתנער ממוסכמות ומחשב מסלול מחדש בכל רגע נתון, נרשה לעצמנו להיות נבוכים מעט ולסמן כיוון ודרך, שיסודם באותנטיות ספונטנית מצד אחד ובתפיסה מסודרת ושיטתית מצד אחר.
הניסיון המעשי של המחנכים ב"דרך כפר" מתבסס על חינוך נוער מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית של החברה הישראלית. עם זאת, לא מדובר בשיטת חינוך מיוחדת לנוער בסיכון-אין דבר כזה. חינוך הוא חינוך ,ואדם הוא אדם.
|
|