אוטיזם: מסע להבנת הרצף
|
|
אסתר דרומי
|
• מהי לקות על הרצף האוטיסטי וכיצד היא מוגדרת ומאובחנת?
• מהם הגורמים ללקות האוטיסטית וכיצד מסבירים את מקור הקשיים בתקשורת?
• האם זו מגיפה? איך זה שמספר הילדים המאובחנים גדל כל כך בעשור האחרון?
• מהו הזמן הנכון להתחלת הטיפול כאשר נדלקות נורות אזהרה?
• האם אוטיזם הוא בעיה גנטית? מתי נוצרת הלקות? מהי השפעת גורמי הסביבה?
• מהן גישות הטיפול המומלצות עבור ילדים עם לקות על הרצף האוטיסטי?
• אילו מסגרות חינוכיות פועלות בישראל? מה בין חינוך מיוחד לשילוב יחידני?
• איך בוגרים עם אוטיזם מבינים את הקשיים שלהם בתחום החושי והתקשורתי?
בספר ניתנות תשובות לשאלות תאורטיות ויישומיות במטרה להעמיק את הידע של אנשי מקצוע, סטודנטים במקצועות הבריאות והטיפול, הורים, גננות ומורים. הספר מציג בבהירות תאוריות פסיכולוגיות אשר מסבירות מדוע התנהגויות שונות ניצפות בקרב ילדים עם אוטיזם, מהו הבסיס הביולוגי ללקות מורכבת זו, מה ניתן ללמוד ממחקרי הדמיה מוחית וממחקרים גנטיים, וכיצד נוכחות של ילד עם לקות על הרצף משפיעה על תפקוד ההורים והמשפחה. המחברת מדגישה את חשיבות כינון יחסי השותפות בין הורים לבין אנשי מקצוע בתהליך הטיפול. מוצגות שלוש גישות מרכזיות להתערבות מוקדמת: ABA, DIR, NDI ; מובאות שאלות מנחות להורים לצורך בחירת הגישה להתערבות.
|
|