חדש על המדף

קניולוגיה :
החלטות הקניה שלנו - מסע מרתק למוחו של הצרכן
לקטלוג מרטין לינדסטרום
קניולוגיה : <br> החלטות הקניה שלנו - מסע מרתק למוחו של הצרכן
מה אנחנו באמת יודעים על הסיבות שבגללן אנחנו קונים? מה משפיע על החלטותינו בעולם מלא מסרים מבולבלים? האם אלה פרסומת מושכת עין, סיסמת פרסום קליטה, ג'ינגל מידבק? או שמא החלטות הקנייה שלנו מתקבלות מתחת לפני השטח, עמוק כל כך בתת-הכרה שלנו עד שאיננו מודעים להן כלל?


בקניולוגיה מציג מרטין לינדסטרום את הממצאים המדהימים של המחקר המהפכני שלו בתחום הנוירו-שיווק, מחקר שנמשך שלוש שנים בעלות של שבעה מיליון דולר. בניסוי החדשני התבוננו במוחם של אלפיים מתנדבים מכל רחבי העולם בשעה שהוצגו בפניהם מודעות פרסומת בעיתון, ברדיו ובטלוויזיה, מותגים ומוצרים. תוצאותיו המדהימות של המחקר ערערו רבות מאמונותינו הישנות באשר לדברים המושכים את תשומת לבנו וגורמים לנו לקנות. בין השאלות שנבחנו:

- האם סקס באמת מוכֵר? באיזו מידה אנשים ונשים בלבוש חושפני הניצבים בתנוחות מגרות משכנעים אותנו לקנות מוצרים?
- האם, אף שהדבר אסור על פי חוק, פרסום תת-הכרתי עדיין מקיף אותנו בברים, בשלטי חוצות ועל מדפי הסופרמרקטים?
- האם חוש הריח, המישוש והשמיעה הם אכן בעלי עוצמה רבה כל כך עד שהם מעוררים אותנו פיזית כאשר אנחנו רואים מוצר מסוים?
- האם חברות מעתיקות מעולם הדת ויוצרות טקסים (כגון שתיית בירה קורונה עם לימון) כדי לקחת מאתנו את הכסף שהרווחנו בעמל רב?

קניולוגְיה שופע סיפורים משעשעים על האופן שבו אנחנו מגיבים למותגים ידועים. זהו מסע מרתק לתוך מוחו של הצרכן בן ימינו. הוא יכבוש את לבו של כל מי שהתפתה אי-פעם למאמציהם הבלתי נדלים של משווקים לזכות בנאמנותו, בכספו ובמוחו - ויכבוש גם את לבו של מי שעמד בפניהם...