חדש על המדף

גוף ראשון, מצלמה
לקטלוג שמוליק דובדבני
גוף ראשון, מצלמה
בגוף ראשון, מצלמה מראה שמוליק דובדבני דרך שורה של סרטים ישראליים שרבים מהם זכו לתהודה עולמית - בהם "יום הולדת שמח מר מוגרבי", "שנת 66' היתה טובה לתיירות", "לילדים שלי" ועוד - כי המבט התיעודי האישי הישראלי נושא חותם ייחודי שבו מתמזגים הזיכרון וההדחקה האישיים עם הזיכרון הלאומי.

מדוע מאפיינת את הסרטים האלה פואטיקה של וידוי? מה מקורה של תחושת האשמה שרובצת על יוצריהם ומניעה אותם לחקור את שורשיה? באמצעות הסיפור הפרטי שלהם מראים אבי מוגרבי, מיכל אביעד, עמית גורן, יולי כהן גרשטל ואחרים, כי במקום הזה נגזר על בנים לשאת באחריות על חטאי אבותיהם. דרך סרטיהם מתערבבים האישי עם הפוליטי, הפרטי עם ההיסטורי, האני עם הלאומי.

ד"ר שמוליק דובדבני הוא מרצה לקולנוע באוניברסיטת תל אביב, בבית הספר לקולנוע על שם סם שפיגל בירושלים ובבתי ספר מובילים נוספים, ומבקר הקולנוע של Ynet.