חדש על המדף

סקרנות וחקרנות: אבני היסוד בהתעצמות המורה
לקטלוג מירה קרניאלי
סקרנות וחקרנות: אבני היסוד בהתעצמות המורה
חינוך והוראה הם מלאכת מחשבת מורכבת ורבת פנים, המחייבת התמודדות יומיומית. בספר זה ד"ר מירה קרניאלי מציעה למורה לאמץ את הגישה של "המורה כחוקר". גישה זו מתמקדת בפיתוח התכונות של המורה כאדם סקרן, צמא דעת, רגיש ואכפתי הבוחר בלמידה כדרך חיים. על פי גישה זו המורה יפעל כמדען החוקר את סביבת עבודתו.

במסגרת הספר ד"ר קרניאלי פורסת בפני הקורא מגוון כלים יישומיים ונגישים שהטמעתם אינה דורשת השקעה של משאבים כלכליים נוספים. גישת המורה כחוקר תסייע להעצמה אישית ומקצועית של המורה לשיפור ההוראה, חיזוק ופיתוח מורים ותלמידים כאחד, שיפור אקלים בית הספר, העלאת המוטיבציה ללמידה ולהפחתת האלימות בבתי הספר.

ד"ר מירה קרניאלי מרצה בכירה וראש לימודי החינוך במכללה האקדמית לחינוך אורנים. במסגרת עבודתה היא צברה ניסיון מעשי בשדה החינוך כמורה וכיום עוסקת בהכשרת מורים במכללת אורנים. מחקריה מתמקדים בסוגיות חברתיות ותרבותיות בחברה הישראלית ובהשלכותיהן על מערכת החינוך. על בסיס עבודתה פיתחה מודל להתערבות חינוכית לקידום מערכת החינוך בגישה הוליסטית שיושם בהצלחה בשני יישובים. נוסף על כך, ד"ר קרניאלי פרסמה מאמרים רבים ושני ספרים על אוכלוסיות מגוונות בחברה הישראלית: הראשון - "בנים חורגים בישוב"; והשני - "המורה, שלא תגידי שאנחנו דפוקים".