חדש על המדף

מחוזות חפץ: נופי פרסומת בישראל
לקטלוג אביבית אגם דאלי
מחוזות חפץ: נופי פרסומת בישראל
ספרה של אביבית אגם דאלי מציג ניתוח פרשני של התמורות שחלו באידיאולוגיה של המרחב בישראל, כל זאת באמצעות בחינת פרסומות מהעיתונות היומית (2004-1967) כטקסט תרבותי המתכתב עם המציאות הישראלית המשתנה. מחקר ראשוני זה מבקש ליצור אינטגרציה בין גישות מתחומי חקר התרבות, חקר התקשורת ותולדות האמנות. הוא מתחקה אחר המשמעות התרבותית של דימויים חזותיים ואחר הדו-שיח שהפרסומת הישראלית מקיימת עם טקסטים משדות שיח אחרים. החידוש המשמעותי במחקר זה נעוץ באיתור הפרסומת כתוצר תרבותי שמחבר בין הפוליטי לכלכלי, תוצר תרבותי שמעלה שאלות מפתח בתפיסת המקום והמרחב בישראל.

אביבית אגם דאלי היא בעלת תואר דוקטור מהמחלקה לתקשורת באוניברסיטה העברית, מרצה במחלקות לתקשורת בכמה מכללות אקדמיות. עוסקת בתקשורת חזותית, תרבות פופולרית, סמיוטיקה, תרבות הצריכה וההיסטוריה של הפרסומת.