חדש על המדף

סיפורה של מערכת החינוך הישראלית:
בין ריכוזיות לביזור; בין מוצהר לנסתר; בין חיקוי לייחוד
לקטלוג נירית רייכל
סיפורה של מערכת החינוך הישראלית: <br>בין ריכוזיות לביזור; בין מוצהר לנסתר; בין חיקוי לייחוד
מערכת החינוך הישראלית צומחת בעת ובעונה אחת עם החברה הישראלית ועם תרבותה. היא נוצרה על ידי החברה העברית בראשית התהוותה והייתה כלי ליצירתה, ומאז היא ממשיכה לקחת חלק בעיצוב החברה הישראלית במכוון או באקראי. השתיים משקפות זו את פניה של זו, זו את מאבקיה ואת בעיותיה של זו וחוזר חלילה. היכרות עם מערכת החינוך פירושה היכרות עם החברה הישראלית, עם הלכי הרוח המקובלים בה, עם השלבים השונים המאפיינים את התפתחותה ועם ציפיותיה לעתיד. בספר זה לוקחת אותנו המחברת למסע היכרות עם מערכת החינוך הישראלית, עם מאפייניה, עם קשייה ועם הצלחותיה מנוקדת המוצא שהיכרות וידע הם תנאי להבנה, לשותפות, לביקורת ולשיפור. מטרת הספר היא לתת מבט כולל על סיפורה של מערכת החינוך הישראלית תוך הפניית תשומת הלב לזרמים ולמגמות שבה, למגזרים שבהם היא פועלת ולמאפייניה השונים. הספר אינו מתיימר להעמיק בכל אחד מהנושאים הקשורים למערכת החינוך אלא לתת רקע כללי על ציר הזמן, לאפשר את המשך המסע ולעודד חקירה בנתיבים שהקורא יבחר לעצמו.

ד"ר נירית רייכל מילאה זה למעלה משלושה עשורים תפקידים שונים במערכת החינוך הישראלית: מחנכת בני גילים שונים; מנהלת בית ספר יסודי באופירה (כיום שארם א-שייח'); מנהלת חטיבת ביניים בכפר הנוער "כדורי"; וראש החוג לחינוך בלתי פורמלי באורנים, המכללה האקדמית לחינוך, התנועה הקיבוצית. כיום היא משמשת ראש אקדמי של מכללת אוהלו בקצרין; מרצה בכירה במכללה האזורית כנרת בעמק- הירדן; וחוקרת בתחום ההיסטוריה של החינוך והכשרת מורים. [...]