חדש על המדף

סודות המותגים: 50 שנסקו, 59 שקרסו
לקטלוג מאט הייג
סודות המותגים: 50 שנסקו, 59 שקרסו
קוקה-קולה היא מותג החזק ביותר בעולם, אך כאשר התעלמה החברה מטעמם של לקוחותיה, התוצאה הייתה ה"ניו קוק" -הכישלון השיווקי המפורסם בהיסטוריה. מקדונלד'ס היא מותג המזון הידוע ביותר ברחבי הגלובוס, אבל תביעת דיבה שהגישה בלונדון הפכה לאסון של יחסי ציבור. כאשר השיקה חברת פורד את מודל טי, יצאה לדרך המכונית המצליחה ביותר בהיסטוריה; דגם אדסל שלה, עם השם המוזר והעיצוב המוזר עוד יותר, היה בדיחה.

אלו הן רק כמה דוגמאות להצלחה ולכישלון של מותגים במאה השנים האחרונות, מאה שנים שבהן הפכו המותגים לכוח מרכזי במשק הגלובלי וגם במשק הישראלי. האפשרות ללמוד מההצלחות ומהכישלונות של המותגים המובילים בעולם היא חיונית לכל מי שרוצה לדעת כיצד לפעול וממה להיזהר בפעילותו העסקית.

סודות המותגים מספר על 50 הצלחות ו-50 כישלונות של מותגים מאז תחילת המאה ה-20 ועד ימינו. אדידס, מרצדס, אמריקן אקספרס, קולגייט, הארי פוטר, דייוויד בקהאם, דיסני, ברבי, נוקיה, דורסל, רולקס ועוד הם מותגים שנסקו, ואילו הבושם של הארלי דייוידסון, היוגורט של קוסמפוליטן, השבב של אינטל ואחרים הם מותגים שקרסו.

מאט הייג , יועץ בריטי עצמאי בתחום המיתוג, מתאר בלשון בהירה את 100 המקרים הבולטים ביותר של נסיקות וקריסות, מצביע על הסיבות ומפיק לקחים חשובים. הוא זכה לשבחי התקשורת ולהערכה של אנשי אקדמיה ומומחים לשיווק ולמיתוג ברחבי העולם.