חדש על המדף

החינוך הערבי בישראל: דילמות של מיעוט לאומי
לקטלוג ח'אלד אבו-עסבה
החינוך הערבי בישראל: דילמות של מיעוט לאומי
החינוך הערבי בישראל פועל בקונטקסט של מדינת רוב יהודי. עובדה זו מותירה את השליטה בו בידי קבוצת הרוב, בעוד שלקבוצת המיעוט מעורבות מוגבלת בתכניו. מחקר זה מנסה לברר את הזכויות הקולקטיביות בחינוך תוך כדי דיון מעמיק במערכת היחסים הקיימת בין קבוצת הרוב היהודית וקבוצת המיעוט הערבית במדינה. המחקר מביא דוגמאות למערכות חינוך של מיעוטים אחרים בעולם עם קווי הדמיון והשוני בין מיעוטים אלה לבין המיעוט הערבי-פלסטיני בישראל. המחקר מסרטט את תמונת המצב העכשווית של מערכת החינוך הערבי תוך כדי הבלטת התמורות שחלו בה מאז הקמת המדינה ועד היום; תהליכי שינוי אשר הושפעו מצד אחד מעצם מעמדו של המיעוט הערבי-פלסטיני במדינת ישראל, ומנגד מעצם מגעה של אוכלוסיית המיעוט עם אוכלוסיית הרוב. המחקר גם דן בהיבטים הנוגעים למשאבים המושקעים ולתפוקות המתקבלות בהתאם להם, ובמידת האפשר אינו פוסח על המבנה הארגוני של מערכת החינוך הערבי תוך הצבעה על חלופות אפשריות.