חדש על המדף

כשהאויב נכנס אלי הביתה: טרור ותקשורת בעידן העכשווי
לקטלוג תמר ליבס, פול פרוש (עורכים)
כשהאויב נכנס אלי הביתה: טרור ותקשורת בעידן העכשווי
טרור הוא צורה צינית וברוטלית של תקשורת. הטרוריסטים מפיקים מופעי אימים עקובים מדם כדי להעביר באמצעותם מסרים פוליטיים, ואמצעי התקשורת, לרבות הטלוויזיה והאינטרנט נהפכו לגורם מכריע בשידורם של מסרים אלה לקהלים לאומיים ובין- לאומיים. אמצעי התקשורת אכן חיוניים להצלחתם של הטרוריסטים, אך האם גם הטרור תורם להצלחתם של כלי התקשורת? האם סיקורם של אירועי טרור מעניק לארגוני התקשורת יתרונות בתחרות הגלובלית הגוברת על שיעורי הצפייה? כיצד השפיעו טכנולוגיות חדשות, ז'אנרים חדשים של עיתונאות, ושינויים בבסיס הכלכלי של החדשות על הקשר הסימביוטי בין טרור לתקשורת?

ספר זה מרכז יחדיו, בפעם הראשונה בעברית, כמה מאמרי מפתח מאת טובי המומחים הישראליים בתחומי התקשורת והטרור המתחקים אחר צידה האפל של התקשורת בת זמננו. מאמרים אלה בוחנים שאלות כגון כיצד טרוריסטים נהפכו מומחים ליחסי ציבור, מה השימושים שהם עושים באינטרנט, אילו גישות משמשות עיתונאים בראיונות עם טרוריסטים, כיצד הטלוויזיה הישראלית מסקרת פיגועי התאבדות, כיצד דיווחה התקשורת על אירועי ה-11 בספטמבר, וכיצד היא מדווחת על הנצחתם. כמכלול הם מסייעים לנו להתמודד עם השאלה המטרידה: מה בדיוק קורה כשטרוריסטים פולשים אל מרקע הטלוויזיה בסלון ביתנו.


פרופ' תמר ליבס מלמדת במחלקה לתקשורת באוניברסיטה העברית בירושלים שני ספריה האחרונים:
Reporting the Arab Israeli Conflict
American dreams, Hebrew subtitle
עוסקים בתקשורת ופוליטיקה בישראל.

פול פרוש מרצה במחלקה לתקשורת ועיתונאות באוניברסיטה העברית בירושלים. תחומי המחקר שלו כוללים תרבות חזותית, תרבות צריכה, תיאוריות של תקשורת, והקשר בין מדיה ולאומיות. ספרו:
The Image Factory: Consumer Culture Photography and the Visual Content Industry
ראה אור ב-2003 .