חדש על המדף

הסיפור של Google
לקטלוג דייוויד א' וייז ומארק מאלסיד
הסיפור של Google

לפניכם הסיפור שמאחורי אחת מהצלחות האינטרנט המופלאות של זמננו. הספר, המתבסס על מחקר קפדני וגישה ישירה למידע פנימי בגוגל, לוקח אתכם אל תוך סיפור הקמתה וצמיחתה של חברה ששמה הוא אחד המותגים הידועים בעולם. המנייה שלה שווה יותר מהמניות של דיסני וגנ'רל מוטורס ביחד, הסגל שלה אוכל בחינם בחדר האוכל שנוהל על ידי שף נודע, ועובדיה חוצים את קמפוס עמק הסיליקון הצבעוני של החברה על קורקינטים ורולרבליידס.

הסיפור של גוגל הוא סיפורה של חברת המדיה הפופוליסטית המונעת על ידי הטכנולוגיה המתקדמת ביותר בעולם, שבתוך שנים ספורות חוללה מהפכה בגישה למידע על הכול, לכל אחד, בכל מקום. סרגיי ברין שנולד במוסקבה ולארי פייג' מהמערב התיכון של ארצות הברית נשרו ב-1988 מלימודי התואר השלישי באוניברסיטת סטנפורד על מנת, לדבריהם, "לשנות את העולם", באמצעות מנוע חיפוש שיארגן כל חלקיק של מידע באינטרנט בחינם. וזה בדיוק מה שהחברה שלהם הצליחה לעשות- ובמאה שפות- ועכשיו ממשיכה גוגל במסעה ומעוניינת להוסיף לבסיס הנתונים שלה את תוכנם של מיליוני ספרים מספריות, שידורי טלוויזיה ועוד ועוד. הקוראים ילמדו על התחכום העסקי המדהים ועל הכישרון הבלתי רגיל במחשבים, שהעלו את החברה על מסלולה המדהים; על רשת המחשבים הסודית המספקת תוצאות חיפוש במהירות הברק; על הגישה הבלתי שגרתית שאפשרה לה לקרוא תיגר על הדומיננטיות של מיקרוסופט ולזעזע את וול סטריט. אפילו כשהיא נוסקת מעלה, גוגל נאבקת על בחירות קשות שיאפשרו לה להמשיך להתרחב תוך שמירה על החזון המנחה והמנטרה של מייסדיה:
Don't be evil (על תהיה רשע!).

דייווד א' וייז הוא כתב של הוושינגטון פוסט, חתן פרס פוליצר. הוא כתב שלושה ספרים,ביניהם רב-המכר של הניו- יורק טיימס,The Bureau and the Mole .

שותפו לכתיבת הספר הוא מארק מאלסיד, שכותב עבור הוושינגטון פוסט והבוסטון הראלד, זכה לשבחים רבים על מאמצי המחקר שלו עבור הספרים האחרונים של בוב וודוורד
Bush at war ו- Plan of attack