חדש על המדף

הישגיהם הלימודיים של תלמידי כיתות ח במתמטיקה ובמדעים, וההקשר החינוכי של הוראתם בישראל
לקטלוג רות זוזובסקי
הישגיהם הלימודיים של תלמידי כיתות ח במתמטיקה ובמדעים, וההקשר החינוכי של הוראתם בישראל

פרסום זה מסכם את ממצאי המחקר הבינלאומי במתמטיקה ובמדעים שנערך בשנת 2003 מטעם הארגון הבינלאומי להערכת הישגים לימודיים ה-IEA.
נתוני המחקר מתארים את תמונת-המצב ואת השינויים שחלו בישראל ובמדינות אחרות במשתני התוצר ובמשתני ההקשר הלימודי בבתי-הספר ובבתי הלומדים בין שנת 1999 - המועד הקודם שבו נערך מחקר TIMSS - לבין שנת 2003. מחקר TIMSS-2003 משלים הרצות קודמות של אותו מחקר: בשנת 1995 - בכיתות ד, ח ו-יב; ובשנת 1999 - בכיתות ח בלבד. בשנת 2003 נערך המחקר בכיתות ד ו-ח, אולם בישראל ובכמחצית המדינות האחרות נערך המחקר בכיתות ח בלבד.
ערכו של הפרסום הנוכחי, המצטרף לפרסומים קיימים על-אודות מחזורי המחקר הקודמים, טמון בכך שהוא ממשיך בתיעוד נתונים על הוראת המתמטיקה והמדעים ומאפשר מעקב אחר התפוקה והתהליך הלימודי לאורך זמן. מאגר נתונים זה יכול להיות לעזר למתווי מדיניות חינוכית, למורים המממשים בפועל מדיניות זו וכן לסטודנטים להוראה העתידים ללמד את מקצועות המתמטיקה והמדעים.