חדש על המדף

צורכים עולם: תרבות הצריכה, הערכת מצב
לקטלוג
צורכים עולם: תרבות הצריכה, הערכת מצב
כסף לא יכול לקנות אושר- זאת אנו יודעים מזה דורות. במחקרים שנערכו בארצות הברית, הוכיחו פסיכולוגים שאף שכוח הקנייה הוכפל בחמישים השנים האחרונות, שיעור האנשים שדיווחו כי הם "מאושרים מאוד" נשאר זהה.

הגידול בהכנסה מעודד את הצריכה ואת השאיפה שלנו לדברים חדשים יותר. לצריכה זו יש מחיר, ומשלמים אותו אזרחי העולם כולו וכמובן גם אזרחי ישראל. בעתיד ישלמו אותו הילדים שלנו, מכיוון שאנחנו "צורכים" מכדור הארץ יותר ממה שהוא יכול לתת לנו. במאמץ להיות מאושרים יותר היום, אנו גוזלים מהילדים שלנו את האפשרות להיות בריאים ומאושרים יותר בעתיד.

• האם קיימות דרכים להגביל צריכה לא מבוקרת?
• האם קיימת איכות חיים טובה יותר שתותיר משאבים לדורות הבאים?

צריכה ירוקה כפרטים, רכש ירוק ברמה מוסדית וממשלתית, מיסוי לפי עיקרון "המזהם משלם", הפחתת מיסוי על מוצרים ירוקים - כל אלה הם מהלכים ראשוניים הננקטים כבר היום בכיוון של ריסון הצריכה ועל שמירת משאבי כדור-הארץ. צורכים עולם: תרבות הצריכה - הערכת מצב , פרי עבודת מכון המחקר האמריקאי המוביל Worldwatch , מציג את המחיר הסביבתי, החברתי והכלכלי של תרבות הצריכה על העולם ומציע אלטרנטיבות לתרבות הצריכה. חוקרי Worldwatch , ישראל תורמים את נקודת המבט הישראלית בסוגיות כמו פסולת, צריכת אנרגיה ותרבות הקניונים.