חדש על המדף

החיפוש: כיצד גוגל ומתחרותיה שינו את פני התרבות וכתבו מחדש את חוקי עולם העסקים
לקטלוג ג'ון בטל
החיפוש: כיצד גוגל ומתחרותיה שינו את פני התרבות וכתבו מחדש את חוקי עולם העסקים
מה עושים הגולשים ברשת? מחפשים. באיזה מנוע חיפוש הם נעזרים? גוגל. שתי הנחות אלו עומדות בבסיס החיפוש מאת ג'ון בטל, מי שערך את מגזין Wired היוקרתי.

גוגל היא כיום השער של האנושות למידע מיידי. מאות מיליונים משתמשים בשירותיה כדי לספק את רצונותיהם, צרכיהם והאובססיות שלהם. יחד הם יוצרים את "מאגר המידע של הכוונות": במעמקי הארכיבים של גוגל מצויים תחקיר עתידי של עיתונאי, חיפושו המיוסר של חולה איידס, מזימותיו החרישיות של מהנדס פצצות פוטנציאלי וחרדותיה של אישה לפני בליינד-דייט. כך נוצר מכרה זהב של מידע שאירגונים רבי עוצמה וממשלות רוצים להניח עליו את ידיהם.

תוך כדי ניווט בעתיד האפשרויות מעלה בטל שאלות מטרידות: האם אנחנו מוכנים להפקיד את העתיד הדיגיטלי בידי חברה אחת, כריזמטית ככל שתהיה? האם אנחנו ערוכים למצב שבו ניתן יהיה לאתר כל פריט מידע מכל סוג? האם נוצר לנגד עינינו "אח גדול" חדש? למי שרוצה להבין את השלכותיו של עולם שבו מנועי החיפוש באמת מכירים אותנו, עולם שבו כל הקלקה נשמרת לנצח, החיפוש הוא קריאת חובה.


ג'ון בטל היה ממייסדי ועורכי המגזינים Wired ו-The Industry Standard. כיום הוא יזם עיתונות מקוונת ובעל טור.