חדש על המדף

אסטרטגיית האוקיינוס הכחול: כיצד ליצור שוק ללא מתחרים ולהפוך את התחרות ללא רלוונטית
לקטלוג פרופ' וו' צ'אן קים, פרופ' רנה מובורן
אסטרטגיית האוקיינוס הכחול: כיצד ליצור שוק ללא מתחרים ולהפוך את התחרות ללא רלוונטית
אל תתחרו עם היריבים - הפכו אותם לחסרי-משמעות

במשך שנים רבות היו חברות שקועות בתחרות צמודה להשגת צמיחה רווחית וארוכת טווח, הן נלחמו על יתרון תחרותי, נאבקו על נתח שוק והתגוששו על בידול.

אך כיום בענפי תעשייה עמוסים לעייפה, תחרות צמודה מובילה ל"אוקיינוס אדום" עקוב מדם של מתחרים הנאבקים על עוגת רווחים הולכת ומצטמקת. בספר שמערער את כל מה שחשבתם שאתם יודעים על מה שדרוש להצלחה אסטרטגית. . טוענים פרופ' וו' צ'אן קים, פרופ' רנה מובורן (מבית-הספר היוקרתי לעסקים INSEAD בצרפת), כי קרוב לוודאי שאסטרטגיה זו לא תניב צמיחה רווחית בעתיד.

על-פי מחקר של 150 מהלכים אסטרטגיים, המתפרש על פני יותר ממאה שנים ושלושים ענפי תעשייה, טוענים קים ומובורן כי החברות המובילות של מחר יצליחו לא על-ידי הבסת המתחרים ב"אוקיינוסים אדומים", אלא על ידי יצירת "אוקיינוסים כחולים" של נישות שוק ללא מתחרים הבשלות לצמיחה. צעדים אסטרטגיים אלה - הנקראים "חדשנות ערך" - יוצרים זינוקים רבי-עוצמה בערך של מוצרים ושירותים לחברה וללקוחות כאחד, משאירים את המתחרים הרחק מאחור ומעוררים ביקוש חדש לחלוטין.

שיטת "האוקיינוס הכחול" מציגה גישה שיטתית להפיכת המתחרים לחסרי- משמעות. בספר פורץ דרך זה, מציגים קים ומובורן מסגרת אנליטית מוכחת ואת הכלים ליצירתם המוצלחת של "אוקיינוסים כחולים". על-ידי בחינת מגוון רחב של צעדים אסטרטגיים בענפים רבים ושונים, מציג הספר אסטרטגיית האוקיינוס הכחול את ששת העקרונות שכל חברה יכולה לאמץ כדי לבנות וליישם בהצלחה את השיטה. ששת העקרונות מראים כיצד להגדיר מחדש את גבולות השוק, להתמקד בתמונה הגדולה, להתקדם מעבר לביקוש הקיים, לבנות את הרצף האסטרטגי הנכון, להתגבר על מכשולים ארגוניים ולהוציא את התוכנית אל הפועל.

ספר זה מחולל מהפכה בחשיבה האסטרטגית המסורתית, וסולל "דרך חדשה ונועזת לעתיד מבטיח".


וו' צ'אן קים הוא פרופסור לאסטרטגיה וניהול בינלאומי בקתדרה ע"ש ברוס ד' הנדרסון של Boston Consulting Group ב-INSEAD, מבתי-הספר לעסקים המשפיעים והחדשניים בעולם, שמרכזו בפונטנבלו שבצרפת.

רנה מובורן היא חוקרת ופרופסור לאסטרטגיה וניהול ב- INSEAD.