חדש על המדף

כותבים חינוך: על הקשר שבין התיאוריה למעשה החינוכי בתהליך הכשרת מורים
לקטלוג עורכים: שוש סיטון ויצחק גילת
כותבים חינוך: על הקשר שבין התיאוריה למעשה החינוכי בתהליך הכשרת מורים
הכשרת פרחי הוראה לתפקידם כמורים וכגננות היא משימה מורכבת מאין כמותה ויעידו על כך השינויים הבלתי פוסקים בתכניות ההכשרה כחלק מהמסע למציאת הנתיבים המתאימים ביותר ל הכשרת עובדי חינוך איכותיים. במסע המתמשך הזה ישנה חשיבות עצומה לא רק למחקר עצמו אלא גם לשילוב הידע המחקרי בתהליך ההכשרה המעשי ולכן, טיב הקשר שבין התיאוריה למעשה החינוכי הוא אחת הסוגיות המרכזיות בה מרבים לדון העוסקים בהכשרת מחנכים לכל הגילאים.

הדיון בסוגיה זו המוצג באסופת המאמרים הנוכחית על ידי מרצים ומרצות לחינוך במכללת לוינסקי לחינוך שאוב מניסיונם העשיר ומהמומחיות שרכשו כחוקרי חינוך וכמכשירי מורים וגננות כאחד והוא עשוי לתרום להחלטות שיקדמו את ההכשרה להוראה. עורכי הספר הם מרצים וחוקרים בשדה הכשרת המורים בישראל.

כותבים חינוך הוא ספר חשוב ביותר החושף בפני הקורא ידע עשיר, מגוון ומרתק על היבטים שונים של החינוך וההכשרה להוראה. חשיבות מיוחדת יש לעובדה שהכותבים הם מרצים ומדריכים פדגוגיים במכללה להכשרת מורים, כך שכל המחקרים הכלולים בספר מעוגנים בעשייה החינוכית היומיומית של הכותבים. ממצאי המחקרים לא רק מספקים תובנות חדשות על הכשרה להוראה בעידן הנוכחי אלא עשויים לסייע ביישום דרכים מעשיות לקידום הכשרה מיטבית. כל מי שעוסק בחינוך עשוי למצוא בספר מקור מועיל לשיפור העשייה וכל מי שהחינוך קרוב לליבו עשוי למצוא בספר מקור של עניין ומשמעות.

(פרופ' ליה לאור, דקן הפקולטה לחינוך, מכללת לוינסקי לחינוך).