חדש על המדף

הם לא ברחו מהכיתה: נרטיבים של סטודנטים מצטיינים בדרכם להתמחות בחינוך
לקטלוג אשר שקדי
הם לא ברחו מהכיתה: נרטיבים של סטודנטים מצטיינים בדרכם להתמחות בחינוך
ספר זה מספר את סיפורם של משתתפי ובוגרי תכנית מצטיינים באוניברסיטה העברית, שהכשירו את עצמם להוראת מקצועות היהדות. מדובר במשתתפים שעל פי כישוריהם יכלו להתקבל ליוקרתיות שבמחלקות האוניברסיטה, אך בחרו בהוראה. הספר מלווה את הבוגרים, משתתפי המחזור הראשון של התכנית, מהשנה הראשונה לכניסתם לתכנית ועד לסיום השנה החמישית להיותם מורים מן המניין בבתי הספר ברחבי ישראל, ומספר את סיפור ההכשרה וההוראה כפי שהוא משתקף מעיניהם. המחקר מעלה תמונה אופטימית למדי ומצביע על כך כי "אפשר גם אחרת", וכי האכזבה מתהליכי ההכשרה אינה גזרת גורל.

התמונה המתקבלת בספר היא פרי מחקר אורך איכותני המבוסס על תצפיות ועל ראיונות עם המשתתפים. הספר מתווסף לשני הספרים הקודמים של המחבר: מילים המנסות לגעת והמשמעות מאחורי המילים, ומהווה השלמה להם, שכן הוא חושף בפני הקוראים והחוקרים תוצר כתיבה של מחקר איכותני.

הספר מיועד למכשירי מורים ולמורי בית הספר, להורים, לקובעי מדיניות החינוך ולכל מי שעולם המורים וההוראה מעניין אותו. כמו כן הוא מיועד לחוקרים איכותניים המעוניינים לחדד את הבנתם ואת מיומנותם בתהליכי המחקר האיכותני.

ד"ר אשר שקדי, חבר בכיר בסגל האקדמי של מרכז מלטון לחינוך יהודי באוניברסיטה העברית בירושלים, בעבר ראש המחלקה להכשרת מורים באוניברסיטה העברית. עוסק שנים רבות בהוראה ובמחקר בתחום עולמם של המורים, בהכשרת מורים, בתכניות לימודים ובהוראת מקצועות היהדות, ופרסם עשרות מאמרים בארץ ובחו"ל בתחומים אלו. מומחה בתחום המחקר האיכותני ופרסם ספרים בנושא בעברית ובאנגלית בהם מילים המנסות לגעת והמשמעות מאחורי המילים. כמו כן פיתח את הנרלייזר, תוכנת עזר לניתוח נתונים במחקר איכותני. לאחרונה עומד בראש התכנית להכשרת מורים בתפוצות, המשותפת למרכז מלטון באוניברסיטה העברית ולמכון מופ"ת.