חדש על המדף

חץ ברשת: ישראל במאבק על דעת הקהל העולמית
לקטלוג נחמן שי
חץ ברשת: ישראל במאבק על דעת הקהל העולמית
ספר זה הוא נקודת מפגש בין שני עולמות, עולם המלחמות ועולם הדיפלומטיה. עולמות אלה השתנו שינוי דרמטי החל מהמחצית השנייה של המאה ה-20. מלחמות קטנות, א-סימטריות, ירשו את מקומן של המלחמות הגדולות, ואילו הדיפלומטיה המסורתית, החשאית, “הקלאסית״, התעשרה והתעדכנה בתכנים ובאמצעים חדשים הקרויים דיפלומטיה ציבורית, ואחריה דיפלומטיה ציבורית חדשה. במלחמה החדשה מונחי החזק והחלש התחלפו. החלש מיטיב לנצל את הרשתות החברתיות החובקות עולם כדי לנהל מלחמה א-סימטרית ומצטיין בגמישות, מקוריות ויצירתיות “בקרב על התודעה״.

ישראל נמצאת בקו הראשון של המלחמה החדשה. דרכי הפעולה הצבאיות שלה לצד כלי הדיפלומטיה הציבורית שפיתחה הם מסקרנים ובעלי חשיבות עקרונית ומעשית רבה.

ספר זה רואה אור בעיצומה של האינתיפאדה השלישית, אשר שבה ומאתגרת את ישראל לקרב חדש, גלובלי.