חדש על המדף

חשיבה בקופסאות חדשות: פרדיגמה חדשה ליצירתיות עסקית
לקטלוג לוק דה ברבנדר, אלן עיני
חשיבה בקופסאות חדשות: פרדיגמה חדשה ליצירתיות עסקית
כאשר חברת BIC, יצרנית העטים הכדוריים החד פעמיים רצתה לצמוח, היא חיפשה רעיונות שחורגים מצורות, ממידות וצבעי דיו חדשים. מישהו זרק את הרעיון לעבור לייצר גם מצתים.

מצתים?
הרעיון אולי נשמע בהתחלה מטורף קמעה, אבל המנהל המבריק סירב לראות את BIC כחברה של כלי כתיבה - חברה ששוכנת ב"קופסת" העטים - והבין שהצמיחה טמונה דווקא ב"קופסת" החד-פעמיים. והוא צדק. כיום מייצרת החברה מצתי BIC, מכשירי גילוח BIC ואפילו טלפונים של BIC.

גם העסק שלכם יכול לעשות את זה. והפתרון הוא לא סתם “חשיבה מחוץ לקופסה”. חדשנות אמיתית זקוקה למבנה, לניתוח מעמיק ולסיעור מוחות נועז. היא צריכה להתחיל לחשוב בקופסאות חדשות - תהליך מהפכני ליצירתיות בת-קיימא. כולנו מסתמכים על הנחות מוקדמות, על מודלים - על מה שמחברי הספר מכנים “קופסאות”. אם איננו מודעים לקופסאות שלנו, הן יכולות למנוע מאיתנו להבחין בסיכונים ובהזדמנויות.

ספר חדשני זה מבוסס על הגרסה באנגלית שיצאה לאור בניו-יורק בשנת 2013 ומאז היכתה גלים בשוק העסקי העולמי, הפכה לרב מכר בארה"ב ותורגמה ל-9 שפות נוספות.

ספרם של ברבנדר ועיני מספק כלים מעשיים ויעילים המאפשרים לשגשג בזמנים של שינויים מרחיקי לכת, ורלוונטיים במיוחד לשוק הישראלי הדינמי. הספר קורא תיגר על כל מה שחשבתם שאתם יודעים על יצירתיות עסקית, והוא עושה זאת באמצעות חלוקת היצירתיות לחמישה צעדים.