חדש על המדף

מהג'ונגל אל כרי הדשא: בניית אסטרטגיה עסקית בשוק תחרותי לשם "שיאור באושר"
לקטלוג מיכאל פרי, גיא פרי
מהג'ונגל אל כרי הדשא: בניית אסטרטגיה עסקית בשוק תחרותי לשם
אסטרטגיה מנצחת

* מה הן המטרות של ארגון עסקי והאם הרווח הוא מטרה?
* מה הם "מחזיקי העניין בארגון" והאם המתחרים הם חלק מהם?
* מה הם התפקידים העיקריים של הנהלת הארגון?
* מה זו "אסטרטגיה" ומה מקומו של המזל בתכנון אסטרטגי?
* האם "להיות המוביל בשוק" היא אסטרטגיה?
* כיצד ניתן ליצור "התעוררות מלהיבה" (Hype) למוצר?
* נבואה, תכנון ותחזית- מה ההבדל ביניהם?
* חידוש מסיט (משבש) או חידוש משמר- מה עדיף?
* מה הוא המבנה האופטימלי של "איזון כוחות" בשוק?

אלו הן מקצת השאלות שהספר משתדל לתת להן תשובה. הספר עוסק בדרך שעל ארגון לעבור, ובפעולות הנדרשות לביצוע לאורכה, כדי ליצור "עוגה" ולהגדיל אותה כל העת. הדרך מתחילה בדרך כלל בזירה הנוכחית של הארגון, שהיא הג'ונגל הכולל מהמורות ומתחים, והיא מובילה אל כרי הדשא, שהם הארגון הוא הדומיננטי והשליט בשוק.

נקודת המוצא של ספר זה היא שמטרתו של ארגון עסקי, ולמעשה של כל ארגון, היא "שיאור באושר". "שיאור" מלשון הישארות, הישרדות קיום", ו"אושר" המציין שההישארות היא לא בכל תנאי, אלא רק אם כל הגורמים המרכיבים את הארגון אכן מעוניינים בהמשך קיומו והם גם "מאושרים" ממנו. כלומר, שבעי רצון מכך שהם משיגים את מטרתם באמצעות הארגון.

המשמעות הנכונה של המושג "אסטרטגיה" היא "מסלול (או כמה מסלולים במקביל) של התקדמות על מפה לקראת מטרה מוגדרת". מסלול מאופיין בכך שיש לו נקודת מוצא, מטרה שרוצים להגיע אליה או שרוצים להשיג אותה, ואבני דרך לאורך המסלול. בדרך כלל יש גם לוח זמנים הצמוד למסלול, המציין את נקודת הזמן שבה רוצים להגיע אל כל אחת מאבני הדרך ואל המטרה הסופית.

הדילמות השכיחות הכרוכות בגיבוש אסטרטגיה מופיעות בשני תחומי החלטות: בחירת ייעודים ושיפור עמדות. דילמות אלו מתייחסות להיקף הייעודים הרצוי ולהרמת ההשקעות האופטימליות בכל כיוון פעולה וכל ייעוד.