חדש על המדף

עסקים חברתיים בישראל: מהדרה להכלה חברתית וכלכלית
לקטלוג בני גדרון, ענבל אבו
עסקים חברתיים בישראל: מהדרה להכלה חברתית וכלכלית
עסקים חברתיים היא תופעה חדשה הזוכה להתעניינות גדלה והולכת בישראל ובארצות רבות בעולם. מדובר בסוג חדש וייחודי של ארגון, כזה המשלב מטרות חברתיות עם אסטרטגיה עסקית. שני מרכיבים אלה חיוניים לשליחותו ולקיימותו. בעבר חשבנו ששני מרכיבים אלה אינם יכולים לדור בכפיפה ארגונית אחת, שכן הם מייצגים שני סוגי היגיון הנמצאים בסתירה. ואכן, במציאות קיימת הפרדה ברורה בין ארגונים עסקיים, שם רווח ההגיון העסקי המבוסס על תחרותיות ועל בעלות פרטית, לבין ארגונים המספקים שירותים חברתיים במסגרת ארגונים ציבוריים או ארגונים ללא-כוונות-רווח, שם רווח היגיון אחר - כזה המבוסס על אמפטיה וחמלה. יש צורך בפתרונות יצירתיים מאד כששתי אוריינטציות מנוגדות אלה מוכנסות לתוך אותה מסגרת ארגונית, במיוחד כשמסגרת זו צריכה להתקיים לאורך זמן.

ספר זה, הראשון בנושא זה בישראל, מספר את סיפורם של חמישה עסקים חברתיים המעסיקים אוכלוסיות מודרות, ובכך מסייעים למשתתפים להשתלב בחברה ולמצות את הפוטנציאל האישי שלהם.