חדש על המדף

התודעה הלומדת : הלמידה מבעד לעדשת המצלמה
לקטלוג ת: מרים מבורך וגילה רוסו-צימט
התודעה הלומדת : הלמידה מבעד לעדשת המצלמה
ספר למתעניינים בהוראה ומנסים להבין כיצד מתרחשת למידה. סיפורם של מורים ותפיסתם את הלמידה שהיא תוצר מעשיהם ומרכז הווייתם.

ההנחה הבסיסית במחקרים המוצגים בספר התודעה הלומדת היא שניתן לחשוף את המחשבות של המורים על תהליכי למידה באמצעות התבוננות בהוראתם. המחקרים מבוססים לפיכך על צפייה בשיעורים ובמפגשים בפועל.
המהלך המשותף לכל החוקרים היה צילומם במצלמת וידאו לשם בחינת מורים והוראתם. הספר מאפשר למתעניינים בחקר ההוראה והלמידה להכיר תהליכים של מחקר פרשני המיוצגים בתחומי דעת מגוונים, כגון היסטוריה, אמנות חזותית, ביולוגיה וחשבון, וכן במפגשי ייעוץ חינוכי ותכניות מניעה. בפרקיו השונים מוצעת הסתכלות פרשנית מרתקת במיומנויות הוראתיות הנותנות ביטוי להבנתו המעמיקה של המורה את האופן שבו מתרחשת הלמידה אצל תלמידיו, ונבדק האם לכל המלמדים הבנות דומות לגבי הלמידה, ומה ייחודי או משותף לכל מי שעוסק בהוראה.
ספר לכל המתעניין בהוראה במסגרת פורמלית ולא פורמלית, למורים, להורים, ליועצים חינוכיים וארגוניים.

ד"ר מרים מבורך היא ראש התכנית בגיל הרך לתואר שני במכללת לוינסקי לחינוך וראש התמחות מחקר הערכה ומדידה במכון מופ"ת. מחקריה העוסקים בקוגניציה של מורים, באינטליגנציה פרקטית של ילדים ומבוגרים, במערכות חינוך בגיל הרך ובתהליכי שינוי בהכשרת מורים.

ד"ר גילה רוסו-צימט היא מרצה בתכנית לתואר שני בגיל הרך במכללת לוינסקי לחינוך. מחקריה עוסקים בקוגניציה של מורים, בהבנת תפיסות של ילדים ובמטפורה המילולית והחזותית ככלי בהבנת החשיבה.