חדש על המדף

אוריינות הקריאה בישראל: ממצאי המחקר הבינלאומי באוריינות הקריאה
PIRLS - 2006
לקטלוג רות זוזובסקי, עילית אולשטיין
אוריינות הקריאה בישראל: ממצאי המחקר הבינלאומי באוריינות הקריאה<br> PIRLS - 2006
בשנת 2006 השתתפה ישראל - יחד עם שלושים ותשע מדינות נוספות וחמישה מחוזות בקנדה - במחזור השני ברצף של חמש שנים של מחקר
PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study)
מטעם הארגון הבינלאומי להערכת הישגים לימודיים ה-
IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement)
שבדק את הקניית אוריינות הקריאה. ספר זה מציג את ממצאי המחקר שנערך בשנת 2006, ומהווה המשך לספר הקודם, שהציג את ממצאי המחזור הקודם של מחקר PIRLS, שנערך בשנת 2001. מטרתו של מחקר PIRLS 2006, כמו של קודמו, היא לאסוף מידע על הישגים בקריאה ועל משתנים רבים נוספים בבית ובסביבת בית הספר אשר רלוונטיים ללימוד הקריאה. השונות שנמצאה בין המדינות במשתנים אלה מאפשרת לבחון את הקשר בינם לבין הישגי הלומדים בקריאה.

הממצאים של מחקר PIRLS 2006 מאפשרים גם לעמוד על השינויים שחלו בהישגים הלימודיים ובהקשר החינוכי של הוראת הקריאה בבית הספר היסודי במהלך חמש השנים שחלפו מהמחזור הקודם של המחקר.

הממצאים בישראל, שנאספו שלוש שנים לאחר הפעלתה של תוכנית לחינוך לשוני בעברית לבית-הספר היסודי, ישמשו בסיס להשוואות שייעשו בשלבים מתקדמים יותר של הפעלתה, ומספקים גם מידע שיסייע בקביעת מדיניות חינוכית לרכישת השפה הערבית.