חדש על המדף

מבנה בית הספר והדרך ללמידה פורייה
לקטלוג שלמה שרן, איווי טאן
מבנה בית הספר והדרך ללמידה פורייה
מבנה בית הספר והדרך ללמידה פורייה מציג תפיסה של התארגנות בבתי ספר על-יסודיים, לשם קידום והשגת למידה פורייה אצל התלמידים. פרקי הספר דנים ברכיבים העיקריים של עבודת המנהל והמורים לאור תורת המערכות, לעומת דפוסי ההתארגנות וההוראה הקיימים כיום, המעוצבים לאור תורת הביורוקרטיה. הדיון מראה כיצד עקרונות ההתארגנות של בתי הספר בימינו מכשילים שינוי ושיפור של הלמידה, וכמעט בהכרח יוצרים שגרה ושעמום בקרב המורים והתלמידים. הספר מציע גישה חלופית לארגון והוראה בחינוך העל-יסודי בישראל, במטרה לחולל שיפור ניכר בלמידה ולהפוך אותה לפורייה על פי הגדרתו של הוגה הדעות הנודע של החינוך ג'ון דיואי.

הספר מיועד לאנשי מקצוע שהחינוך הציבורי קרוב לליבם, ובכללם אנשי משרד החינוך, מפקחים, מנהלים, יועצים ארגוניים לבתי הספר, אנשי תוכניות לימודים והערכה, וכמובן, הורים. הספר מתווה דרך לחלץ את בתי הספר מן העבר של המהפכה התעשייתית שהם שרויים בו בתחומי הארגון וההוראה, ולהיענות לדרישותיה של חברת המידע שאנו חיים בה היום.

שלמה שרן הוא פרופסור (אמריטוס) לפסיכולוגיה חינוכית וארגונית, ביה"ס לחינוך, אוניברסיטת ת"א, שם לימד משנת 1966 עד שנת 2000. פרסם ספרים ומאמרים רבים בנושאי חינוך ופסיכולוגיה ובנושאי ציונות ויהדות.

ד"ר אייבי טאן משמשת כמרצה בכירה במכון הלאומי לחינוך, אוניברסיטת נאניאנג, סינגפור. לפני כניסתה לתפקיד באוניברסיטה עבדה כמורה וכיועצת למורים בכל דרגות החינוך הציבורי בסינגפור. עסקה שנים בהכשרת מורים ומנהלים ובהשתלמותם, וכן פרסמה מאמרים וספרים בתחומי החינוך.