חדש על המדף

חינוך בחברה רבת תרבויות
לקטלוג עורכת: פנינה פרי
חינוך בחברה רבת תרבויות
חינוך בחברה רבת תרבויות מכנס מחקרים העוסקים כולם בעשייה חינוכית, מזווית ראייה ביקורתית, של קבוצות חברתיות שונות בחברה הישראלית. כל המאמרים שואפים לחשוף את מקומן המיוחד של קבוצות אלה, תוך ערעור על סמכות האידיאולוגיה של העבר והעמדתה במוקד של ביקורת. המאמרים מדגישים את ההווה ושואפים לפתח עתיד הבנוי על תרבות של שוויון ואכפתיות לכל, ומעודדים את רעיון האינטגרציה. רק כך ניתן להקטין פערים, להעלות את רמת ההישגים ולבלום את החוקיות הידועה, שלפיה אוכלוסיות חלשות מקבלות שירותים חלשים.

בספר חמישה שערים:
1. מהות החינוך הרב-תרבותי (מייקל וולצר, יוסי יונה,)
2. השכלה גבוהה ושפת אם (אילן פפה, ריטה סבר);
3. רב-תרבותיות מנקודת מבטם של הערבים הבדואים בנגב, העולים מברית-המועצות לשעבר ועולים מאתיופיה (אסמעיל אבו-סעד, אלק ד' אפשטיין, שלווה וייל);
4. תגובה לחינוך המודרני אצל נשים ערביות ובחינוך החרדי והחרדי-לאומי (ח'אולה אבו בקר, חנה קהת);
5. התהוותו של שיח חינוכי אחר ושאלות ערכיות בהכשרה להוראה כלפי חינוך של רב-תרבותיות (חיה הלר דגני, פנינה פרי).


העורכת, פנינה פרי, מרצה במכללת לוינסקי לחינוך ובמכללה האקדמית ספיר בנגב. תחומי התמחותה כוללים מגדר ותרבות, פדגוגיה ביקורתית, תיאוריות מודרניות ופוסט-מודרניות. מחקריה עוסקים במגדר וחינוך והבניה פוליטית של תכניות לימודים. ספרה הקודם (עם מיכל צלרמאיר), מורות בישראל, מבט פמיניסטי, ראה אור בהוצאת הקיבוץ המאוחד בשנת 2002.