חדש על המדף

קדימה תקליק: לנצח בקרב על מוחו של הצרכן המודרני
לקטלוג ערן ארדן
קדימה תקליק: לנצח בקרב על מוחו של הצרכן המודרני
הצרכן של היום שונה מהצרכן שהכרנו לפני עשור. גם התקשורת שונה: האינטרנט יצר עולם אינטראקטיבי, שבו התקשורת מתנהלת בצורה דו-סטרית. לראשונה, לצרכן יש גם האפשרות להגיב, להשתתף, להעביר מסרים משלו. האינטרנט נותן בידי המשווק והפרסומאי כוח חסר תקדים לבניית המותג, בין מסחרי ובין פוליטי. אך לא הכל מודעים לכך. הצרכן השתנה, התקשורת השתנתה, אך רוב העוסקים בשיווק ובפרסום עדיין פועלים לפי הפרדיגמות הישנות, ויוצאים למלחמה על מוחו לש הצרכן עם כלי הלחימה של אתמול.

בבחירות 2006 נעשה לראשונה בישראל שימוש נרחב באינטרנט.
קדימה תקליק מספר את סיפורו של קמפיין האינטרנט שערכה מפלגת "קדימה", המנצחת בבחירות, מפי מנהלו של קמפיין האינטרנט. הספר מתאר את המהלכים העיקריים בבניית קמפיין אינטרנט, מן השלב האסטרטגי ועד ההוצאה לפועל של הקמפיין, מנתח את היתרונות הרבים שיש לאינטרנט כאמצעי ארגון, תקשורת ותעמולת בחירות, ומזהיר פני מכשולים וסכנות. זהו סיפורה של המלחמה על תודעתו של הצרכן המודרני, ברשת, במרכז הקניות או בקלפי. אין ספק שכבר בעתיד הקרוב יגדל בקצב מסחרר התפקיד שממלא האינטרנט במלחמה זו.


ערן ארדן (34) מראשוני אנשי האינטראקטיב בארץ. בשנת 2000 הקים את חברת האינטראקטיב TRIBAL DDB של ליניאל DDB, אחת מחברות האינטראקטיב הראשונות בישראל. יחד עם ראובן אדלר, איל חומסקי וגיא שמחון השיק ארדן ב-2003 את GREY INTERACTIVE, אחת מחברות האינטראקטיב המובילות בשוק. ארדן חתום על קמפיינים פורצי דרך בעולם הפרסום ברשת בישראל, ביניהם קמפיינים לבנק הפועלים, חברת חשמל, AUDI, SEAT, בזק בינלאומי, 012 קווי זהב, ספרינג ועוד. במערכת הבחירות של 2006 ניהל את קמפיין האינטרנט של תנועת קדימה.