חדש על המדף

כל ילד חושב אחרת: דרך צלחה לליקוי למידה ולהפרעות קשב
לקטלוג ד"ר מל לוין
כל ילד חושב אחרת: דרך צלחה לליקוי למידה ולהפרעות קשב
מוחות שונים לומדים בדרכים שונות,וזו בדיוק הבעיה של ילדים רבים. רוב בתי הספר עדיין דבקים בתאורייה של מידה חינוכית אחת לכולם,לכן יש ילדים שנאבקים כל זמן הלמידה,רק מפני שתבניות הלמידה שניחנו בהן אינן תואמות את שיטת הלימוד הנהוגות בבתי הספר.

ד"ר מל לוין , מסביר ב כל ילד חושב אחרת איך אפשר לזהות את תבניות הלמידה השונות . הוא מבהיר כיצד הורים ומורים יכולים לחזק את הכוח הטמון בכל ילד כך שיוכל לעקוב את קשייו. שיטת לימוד זאת מניבה סיפוק והישגים במקום תסכול ותחושת כישלון.

מוחות שונים מחווטים בצורות שונות, אומר המחבר. יש שמונה מערכות למידה יסודיות,שיוצרות מגוון של כישורים. אין ילד שמוכשר בכל שמונה המערכות למשל, ישנם תלמידים יצירתיים שניחנו בדמיון פורה, אך מתקשים בלימודי היסטוריה. כישורי הזיכרון שלהם חלשים ומונעים מהם לשמור נתונים. תלמידים אחרים חלשים בביצוע הוראות סדרתיות. קשה להם לעמוד בבחינות ולעיתים קרובות הם נכשלים במתמטיקה. במקרים אלה לא מדובר בחוסר אינטליגנציה, אלא בשיטת לימוד שאינה מתאימה למשימה. המחבר מראה כיצד אפשר לפתח אסטרטגיות למידה יעילות, שיעקפו את אזורי החולשה.

תסכולי למידה עלולים לכרסם בילד במשך כל חייו. אפשר למנוע זאת אם נבין שלא כל ילד מצליח באופן זהה בכל צורת לימוד. אם נתמקד בשיטות לימוד אינדיבידואליות למען צורות חשיבה אינדיבידואליות נוכל להעצים את פוטנציאל הלמידה של ילדינו.


ד"ר מל לוין הוא רופא ילדים ואחד ממומחי החינוך הבולטים בארה"ב.