דימוי עצמי במראת הדיסלקסיה: מורים במלכוד
|
|
עמלה עינת
|
הספר שלפנינו חותם את הטרילוגיה מפתח לדלת נעולה , ומצטרף לשני הספרים הקודמים שיצאו לאור במסגרת זו. מחקר מקיף זה מציג את עולמם של תלמידים, הורים ומורים החייבים להתמודד עם דיסלקסיה, כל אחד בדרכו. הספרים הקודמים, לפרוץ את מחסום הדיסלקסיה ו הורים מול מחסום הדיסלקסיה עסקו בעולמו של התלמיד לקוי הלמידה ובעולמם הבעייתי של הוריו, ואילו הספר הנוכחי עוסק בעולמם של המורים.
פרופ' סוזן ווגל מאוניברסיטת אילינוי, המכהנת כנשיאת האקדמיה הבינלאומית לחקר ליקויי למידה, כותבת:
הספר הנוכחי במחקרה, פורץ הדרך של ד"ר עמלה עינת, מתמקד במורים, ומשלים את תיאורו של מעגל הסבל המאפיין את כל הגורמים השותפים למאבק הקשה. ממצאי המחקר נותנים ביטוי לתסכול, לבדידות ולתחושת הכישלון המלווה כל מורה המתמודד עם קשייו של התלמיד לקוי הלמידה.
בחלקו השני של הספר מתוודע הקורא לאסטרטגיות הוראה חדשניות המתבססות על אמצעים אמנותיים שונים, ואלה מעניקים "מעקפי למידה" מוצלחים למיומנויות פגועות בלשון וחשבון. גישה חדשנית זו ניזונה ממחקרים עדכניים בתחומי הגנטיקה, הנוירולוגיה, הפסיכולוגיה והטכנולוגיה החינוכית. האסטרטגיות הללו אף עשויות לשנות את הפעילות הנוירולוגית-מוחית של התלמיד ולקרבה לפעילות הנוירולוגית-מוחית של תלמידים שאינם סובלים מליקויי למידה.
הספר נותן ביטוי לצורך הקריטי של המורים בתמיכה ובהנחיה שוטפת בעבודתם זאת, לא רק למען תלמידיהם, אלא למען קידומו האופטימלי של כל תלמיד בעל צרכים מיוחדים - קרי, כל תלמיד באשר הוא.
ד"ר עמלה עינת, מומחית בכירה לליקויי למידה, משמשת כמטפלת, מרצה ויועצת בתחום זה למוסדות חינוך והוראה המתמתחים בלקויות למידה. אחראית על מוקד התמיכה הרגשית במרכז להוראה ותמיכה במכללה האקדמית בתל-חי.
|
|